Kappertjies in my voortuin


Kappertjies

Daar is geen geheim dat ek behep is met Laurika Rauch nie. Ek blammeer dit op haar strelende mamma stem wat mens so tot ruste toe kan sing.

Op so stil oujaarsaand in Johannesburg, my Ma aan die kook, pa êrens voor ‘n skerm en ‘n donderwolkie wat dreigend in die agtergrond wriemel, sit ek haar CD in. So toepaslik vir die feestyd speel “‘n Sonneblom uit Bethlehem”. Langs die radio is ‘n houdbankie met rieme wat my Oupa nog ingeryg het. Ek sink weg in ‘n kussing en kyk uit op ons voortuin. Alhoewel daar nie kappertjies daar groei nie, dink ek dié tuintjie sou heel uitgevat gewees het in ‘n oranje frokkie of twee.

Johannesburg aande, so in Desember, het altyd ‘n vreeslike peinsende effek op ‘n mens. Kersfees ook. Dit is seker die reën wat intussen saggies kom klop aand die voordeur en herinner aan Sondagskooldae, toe tannie Pop nog verduidelik hoe die kindjie Jesus so aan jou hart kom klop.  Dié stormpies kom altyd so sonsaktyd- net vir ‘n ou verkoeling. God weet dat die hastige miere wat in die vergrysde stad sit hierdie tweede asem benodig.

Ma maak Nataniël se ” ongelooflik lekker, gemorslose sien-ek’t-jou-gesê-daar’s-hoop-sitruskoek” en die Gammon se reuk bring ‘n kleinkindjie opgewonde vir Kerfsees. Of ten minste vir ons magies.  Ma ma se stem vloei op die naat van die musiek ‘n sarkastiese noot ” Johan, soek jy ‘n Whiskey?”

Johan, die Pa, skarrel vinnig in die kombuis in en gooi met liefde vir sy hartelief ‘n Whiskey en soda in, gee ‘n soentjie op die wang en nog voor my Ma ‘n storie kan begin is hy weer vlugtig voor ‘n skermpie. Salig.

In die sitkamer gloei die kersfeesboom liggies vlou, persente lyk kleiner elke jaar en na ete slyp almal moeg slaapkamer toe. Almal probeer dié oggend laat slaap, al laat tradisie dit nie toe nie. 8 uur sit ons in die kerk en die Dominee preek oor Jesus as geskenk uit Bethlehem spesiaal vir ons, sy kinders. Vir ‘n verandering sing ons Koos du Plessis, die orrel nog kraakvars op dié vroeë oggend. Genadiglik was die voorsang tantes afgegee- vir die feestyd, jy weet?

Nou kan almal skarrelend en vol opgewondenheid voor die boom vergader. Kersfees kan in rus en vrede geniet word en magies knuppeldik gevreet word vir die regte redes. Ons voel almal effens beter en meer bereid om die prys aan die einde van die maand te betaal.

Vanaand, wanneer ons die liggies afskakel, haal Ma die oorskiet uit en roep skraal uit ” nog ‘n stukkie Gammon?” Stadig loop ons almal uit ons middag slapies uit en eet nog ‘n stukkie, proe nog ‘n koffietjie en speel weer ‘n liedjie. Met die maan helder bo ons, die eerste vuurwerke vir Boxing day wat begin wriemel in die agtergrond groet ons nog ‘n genadiglike dag.

My boom lyk nie so nie.

*Bygelas: verskoon spelling- my woordeboek is weggepak in ‘n boks vir trek. Lekker laaste feestyd dae. Amen*

2 thoughts on “Kappertjies in my voortuin

Leave a Reply

