wetenskap van afwesigheid


Afwesig: 1) Op ‘n ander plek, nie teenwoordig nie

Daar is ‘n term wat die alomvattende ‘hulle’ gebruik in die studie van Post-koloniale literatuur. Elke dosent het ‘n liefde vir die wetenskap agter hierdie woord wat impliseer dat een entiteit nie sonder ‘n ander gedefinieer kan word nie. Die een se definisie is dus geïmpliseer of nodig om die volle omvattende diepte van die ander te verstaan.

Binêr: tweedelig

Afwesigheid is een van hierdie entiteite wat binêr is. Deur om te praat van afwesigheid impliseer ek dat jy al aanwesig was.

Besig om te wees -só dat ek dit agtergekom het. Die blote proses van realisering van jou wesigheid het my beïnvloed en nou kan ek nie meer myself beskryf sonder om jou ook te beskryf nie.

So ek sal begin by jou:

Jy is vandag afwesig. Nie meer hier nie. Êrens waar jy nie in die sirkel van my gang is nie en my nie meer beïnvloed nie. Hierdie afwesigheid van jou, vandag, is baie aanwesig.

Jou afwesigheid is aanwesig.

Jy is aanwesig in elke aanwesige liedjie wat in huilende note deur die aanwesige lug spoel en jou afwesigheid verklaar. Jy is ook aanwesig in die twee aanwesige duifies wat saam sit en koer in die aanwesige boom en jou afwesigheid beklemtoon.

Afwesig: 2) Verstrooid; sonder bewussyn

Jou afwesigheid los my afwesig. Binêr. Ek en jy. Tweedelig.

Sonder jou is daar ‘n deel van my wat nie verklaar kan word nie. So ek is afwesig vir vandag. Verstrooid en sonder ‘n bewussyn behalwe vir die bewusheid van jou afwesigheid. My verstrooidheid forseer jou aanwesigheid.

My afwesigheid is jou aanwesigheid.

Daar is ‘n baie eenvoudiger idioom om jou afwesigheid te verklaar:

Soos vinkel en koljander,

die een is-

Soos die ander.

Leave a Reply

